• CR 11 kombajn je novi model New Holland kombajna koji predstavlja nasleđe serije CR uključujući i svetskog rekordera kombajn CR10.90, i donosi novi veći nivo produktivnosti
• CR11 je razvijen s ciljem da obezbedi veću produktivnost sa minimalnim gubitkom zrna, unapređujući upravljanje biljnim ostacima i donoseći više automatizacije. Ove karakteristike pomažu u smanjenju ukupnih troškova žetve
• CR 11 će se proizvoditi u centru izvrsnosti New Holland Harvesting Excellence u Zedelgemu u Begliji
Jedna od najvećih atrakcija na sajmu Agritechnica 2023 je bio premijerno prikazan kombajn New Holland CR11 koji je predstavljen u specijalnoj zlatnoj boji, istoj onoj kao i DLG medalja kojim je jedini okićen na ovogodišnjem takmičenju za inovacije u Hanoveru. Na novom CR 11 primenjuje se nova tehnologija čija primena ima za cilj smanjenje ukupnih troškova žetve na velikim imanjima i povećanje profitabilnosti.
Kombajn CR11 je dizajniran i proizvodiće se u New Holland centru Izvrsnosti – Harvesting Exellence u Zedelgemu u Belgiji. Zahvaljujući najnaprednijim karakterisitkama automatizacije korinsicima će ponuditi nove nivoe produktivnosti, smanjenje gubitka zrna i dovesti ih blizu nuli uz očuvanje najboljeg kvaliteta zrna i perfektnim upravljanjem biljnim ostacima.
Novi CR 11 izgrađen je na osnovu uspeha trenutno vodeće serije kombajna koju predvodi CR10.9 koji drži svetski rekord skoro deceniju, od 15. avgusta 2014. u žetvi pšenice i to 797.656 tona za osam sati.
Dok se približavamo 50. godišnjici New Holland Twin Rotor™ tehnologije koja će biti obeležena 2025, novi CR11 će takođe istaći prednost koncepta dvostrukog rotora koji je doneo svojevrstan revolucionaran način žetve. Zahvaljujući tehnologiji dvostrukog rotora novi CR može da ponudi najveću produktivnost uz najmanji lom zrna na tržištu.
New Holland je dizajnirao novi CR u skladu sa očekivanim razvojem, a predstavlja i odgovor korisnicima koji su zahtevali poboljšan kapacitet, manje gubitke uz maksimalnu zaštitu kvaliteta zrna. Prepoznajući kako visoki prinosi i nepredvidive vremenske prilike mogu uticati na sezonu u jednoj i sledećoj sezoni, New Holland inžinjeri su želeli da dizajniraju mašinu koja može da odigra svoju punu ulogu u pružanju maksimalne produktivnosti u brzoj žetvi obezbeđujući kvalitet koji je zaštićen uz ujedno stvaranje preduslova za setvu narednog useva.
Četiri stuba za novi standard u žetvi
Veća produktivnost, gubici blizu nule, bolje i efiksanije upravljanje žetvenim ostacima i značajno smanjenje praznog hoda su četiri stuba kombajna CR11 na kojima je projektovan pri čemu je velika pažnja stavljena na smanjenje ukupnih troškova žetve čime poljoprivrednici unapređuju svoju liniju profitablnosti.
Zahvaljujući C16 motoru snage 775 KS, dva rotora od kojih je svaki prečnika 24 inča, približno 610 mm, bunkeru za zrno zapremine 20.000 litara i protoku pražnjenja zrna 210 l/s, komabajn CR11 značajno povećava produktivnost na nivoe koji do sada nisu dostizani.
Inžinjeri New Hollanda radili su sa ciljem da postignu nivo gubitaka nula u radu kombajna, pri čemu je akcenat bio na obezbeđenju veće površine za čišćenje zrna. Zapravo, novi Twin Clean dolazi sa dva sistema ćišćenja koji se nalaze jedan iza drugog sa dva gornja sita, dva donja sita, dva spiralna transportera za čisto zrno i dva seta senzora pritiska koji mere opterećenje na površini za čišćenje. Kao prvi u industriji, novi, potpuno automatizovan sistem Twin Clean garantuje ravnomernu poprečnu distribuciju žetvene mase s ciljem maksimalnog kapaciteta na najmanjim nivoima gubitaka koji su blizu nule.
Kompletno novi sistem za upravljanje biljnim ostacima dolazi sa novom sečkom i sistemom za raspoređivanje na parceli koji su dizajnirani da obezbede najbolji kvalitet usitnjavanja i ujednačenu distribuciju žetvenih ostataka u širini preko 60 stopa, odnosno u širini preko 18,2 m. Nagrađen Intellispread radar sistem, pobednik 2022. na Agritechnica Inovation koji je proizvođaču doneo srebrnu medalju, automatski kontroliše rasprotstiranje obezbeđujući puno i ujednačeno pokrivanje žetvenim ostacima bez obzira na uticaje vetra, vrste useva ili pak uslova vlage.
Nova automatizovana procedura propuštanja, odnosno odgušenja dizajnirana je tako da smanji vreme zastoja. Istovremeno novi CR 11 kombajn je spreman da obezbedi maksimalnu propusnost. U kompaniji New Holland priznaju da je nemoguće u potpunosti eliminisati svaki rizik od zagušenja. U malo verovatnom slučaju zagušenja kombajna, automatski postupak odgušenja će voditi rukovaoca kroz različite procedure koje obezbeđuju odgušenje i čišćenje kombajna za nekoliko minuta i to bez potrebe da rukovalac izađe iz kabine ili upotrebi bilo kakav fizički napor.
S obzirom na to da značajno smanjuje zastoje, automatizovani reverzer ujedno pomaže rukovaocu na putu ostvarivanja punog potencijala kombajna bez straha od blokiranja, odnosno zagušenja. Ova funkcija ujedno povećava bezbednost prilikom otklanjanja blokade jer niko ne napušta kabinu tokom procesa automatskog isključivanja. Sprečavanju zastoja u radu dodatno pomaže revidirana jednostavnost pogona kombajna sa čak 25% manje pogonskih komponenti i eliminacija svih lančanih pogona.
Na CR11 će biti isporučivani sa novim terminalom Intelliview 12 i sistemom za navođenje IntelliSteer™, zajedno sa drugim bitnim funkcijama za preciznu poljoprivredu, kao što su telematika i daljinsko gledanje ekrana. Štaviše, NutriSense™ dolazi sa NIR senzorom koji prati kvalitet useva korišćenjem infracrvenog svetla za analizu nutrijenata u zrnu, kao što su sadržaj proteina, skrob i ulje, kao i nivoi vlage, a koristi se i za kreiranje mapa po različitim parametrima koje se koriste za dalju agronomsku analizu.
Unapređena preglednost iz kabine. Novi kombajn CR11 predstavlja kombinaciju vrhunske estetike sa formom i funkcionalnošću. Višestruke nadogradnje kabine pružaju dodatne prednosti u udobnosti i kontroli. Takođe je vidljivo i da novi 15m heder sa trakom proizvođača MacDon doprinosi ukupnoj produktivnosti i povećanju efikasnosti na terenu.
Pri dizajniranju kombajna inžinjeri kompanije New Holland su posebnu pažnju posvetili očuvanju poljoprivednih resursa. Tako, prepoznajući trendove za smanjeno sabijanje zemljišta u kombinaciji sa propisima o transportnoj širini, CR11 nudi niz korišćenja gusenica veće širine kao i pneumatika. Kombajn koji je prikazan na Agritechnica 2023 bio je opremljen pneumaticima Michelin – Michelin Cerekbib 2 – veličine 900/65R46 sa prečnikom od 2,32 m. Ovi pneumatici nastali saradnjom kompanija New Holland i Michelin su prvi put predstavljeni na jednom kombajnu bez obzira na tip. Veća kontaktna površina pneumatika s površinom i povećano prijanjanje obezbeđuju smanjeno sabijanje zemljišta u žetvi.
Bliska saradnja između timova za industrijski dizajn i inženjering, zajedno sa stručnjacima za proizvode i brend marketingom, proizvela je dizajn koji je fokusiran na potrebe kupaca, sa formom koja zaista prati funkciju. To je rezultiralo u osveženom modernom dizajnu Rezultat je i koničan, osvežen dizajn koji je moderan, ali bezvremenski. Tok žetve je podvučen na spoljašnjim panelima karoserije dinamičkom plavom karakteristikom koja se proteže preko karoserije kroz različite funkcije.
Koncept kombajna CR sa duplim aksijalnim bubnjem – New Holland – CNH
Tehnička povećanja kapaciteta vršidbe žitnih kombajna su sve više ograničena veličinom, težinom i geometrijom. Ovo se posebno odnosi na proširenje kanala za vršidbu, koji direktno utiče na širinu mašine što već dostiže granice zakonom dozvoljene transportne širine. Regresivni tok funkcija separacije ukazuje i da se ne može jednostavno povećati razmak vršidbe i razdvajanja. Osim toga, veća pogonska snaga i odgovarajuća pogonska tehnologija, kao i alati za vršidbu i separaciju, dovode do toga da osovinska opterećenja premašuju ona koja su zakonski propisana. Stoga je proizvođač New Holland prilikom razvoja celokupnog koncepta novog kombajna CR sa dva aksijalna rotora naglasak stavio na postizanje maksimalne gustine snage, uz poštovanje svih ograničenja. Ključni element novog kombajna CR je pogonska tehnologija sa motorom postavljenim uzdužno u skladu sa nagibom rotora. Rotori i heder sa elevatorom hedera pokreću se linearno ili preko kardanskog vratila preko centralno lociranog menjača koji deli pogon. Levi rotor služi kao međuvratilo za rotor za dovod mase. Kardansko vratilo se nalazi na desnoj strani tela mašine iznad nivoa rotora. Shodno tome, s obe strane kućišta nema pogona između kućišta i šasije. Dobijeni prostor se koristi za proširenje kanala za izvršaj, a time i povećanje nominalnog tehničkog kapaciteta kombajna. Automatski programski kontrolisan sistem na kombajnu zadužen je za eliminisanje zagušenja do kojih dolazi u žetvi. Da bi uklonio blokadu, sistem ne samo da se kreće napred-nazad kako bi pomerio zagušeni materijal, već i rotira zatezač kaiša na stranu zatezanja remena bubnja za dovod mase, što rezultira posebno preciznim prenosom rotacije kretanja.
Patentirani sistem za separaciju je takođe proširen za 13 odsto, a optimizovan je i protok zrna u bunker sa kontrolnim sistemom, čiji je rad zasnovan na senzoru pritiska koji meri dinamički pritisak i na taj način distribuira masu zrna odvojeno na prednje i zadnje gornje sito. Prazna mesta koja nastaju usled neravnomerne raspodele mešavine zrna i drugih primesa kompenzuju se poprečnim tresenjem. Time sistem ne samo da obezbeđuje ravnomernu distribuciju na gornjim sitima na različitim terenima, i na ravnim i kosim, već omogućava prvi put da se eliminiše problem bočne distribucije, tipičan za žitne kombajne sa aksijalnim rotorom. Rad sečke i rasturivača slame karakteriše kontrolni sistem, baziran na kameri, što poboljšava energetsku efikasnost kombajna dok održava težinu mašine praktično konstantnom zahvaljujući dizajnu koji optimizuje težinu. Sa novim kombajnom CR, New Holland podiže performanse kombajna sa dvostrukim aksijalnim rotorom sa principom uzdužnog protoka na novi nivo.